Pereira: ''Sabah, öğle, ikindi, akşam çay içiyorum'' - Spor Türk

Spor Türk

İyi oyun, iyi haber

Breaking

11 Temmuz 2015 Cumartesi

Pereira: ''Sabah, öğle, ikindi, akşam çay içiyorum''


Fenerbahçe Teknik Direktörü Vitor Pereira, UEFA Şampiyonlar Ligi'ne katılmayı herkesten daha fazla istediğini söyledi.

Portekizli teknik adam, sarı-lacivertli takımın Düzce'nin Kaynaşlı ilçesindeki Fenerbahçe Topuk Yaylası Tesisleri'nde spor müdürleriyle sohbet toplantısı yaptı.
 
Baskıyla yaşamayı sevdiğini belirten Pereira, ''Karakter olarak baskıya ihtiyacım var. Baskısız yaşayamam. Büyük oyuncuları olan bir kadro verildi, bunun bilincindeyim. En iyiyi vermek için baskıyı hissetmem lazım. Elimde en iyi oyuncular var. Hiç kimse benden daha fazla UEFA Şampiyonlar Ligi'ne katılmak isteyemez. Kulüp, başkan, yöneticiler her şeyi yapıyor'' dedi.
 
Yeni sezonda herkesin kişilikli bir Fenerbahçe seyredeceğini anlatan Portekizli çalıştırıcı, ''Kişilikli bir Fenerbahçe istiyorum. Güçlü, karakterli bir takım oluşturmak için buradayım. Yarışmacı, mücadeleci ve agresif olmalıyız. Duygularımı takıma vermek istiyorum. Yarışmacı bir takım olacağız. Bunun için yetenekliyiz. UEFA Şampiyonlar Ligi'nde ön elemeye kısa bir zaman var. Ruhumu, kalbimi vereceğim. Çok iyi bir takım olacağımıza söz veriyorum'' ifadelerini kullandı.
 
''Para benim için önemli değil''
Vitor Pereira, Fenerbahçe'ye gelmek için Yunanistan'da maddi zarara uğrayıp uğramadığıyla ilgili soruya, ''Para benim için önemli değil. Yunanistan'da para değil, kupalar bıraktım. Şampiyonluk ve Yunanistan Kupası kazandım. Para değil, kupalar önemlidir. Torunlarıma kazandığım paraları değil, başarılarımı anlatacağım. Burada da şampiyon olacağım'' şeklinde yanıt verdi.
 
Çok iyi oyunculardan kurulu bir takım olduklarının altını çizen Pereira, sözlerini şöyle sürdürdü:
 
''Şu an kaliteli oyunculardan kurulu bir ekibiz ama ortada henüz istediğimiz takım yok. O takımı oluşturmak için uğraşıyoruz. Büyük bir kulübe geldim, futbolun ruhunun olduğu bir ülkedeyim. Daha sakin bir ülke de seçebilirdim ama burada benim gibi heyecanlı yaşayan insanların arasına geldim. Buraya da fikirlerimle geldim. Oyunu domine eden, topu kaptırdığında da baskı yapan bir takım oluşturacağım. Bu fikre uyacak oyuncular aldık, iyi bir kadro kurduk ama bir iki takviye daha olabilir. Futbolda kaliteli oyun için iyi oyuncular şarttır. Birkaç pozisyonda iyileştirme yapabiliriz. Hiçbir teknik adam transfere 'hayır' demez. Yumurtasız omlet olmaz.''
 
Portekizli çalıştırıcı, daha önce çalıştığı takımlarda da kazanmanın zorunlu olduğunu vurgulayarak, ''Çalıştığım ülkelerde takımım bırakın yenilmeyi, berabere kaldığında ortalık ayağa kalkardı. Yarın için değil, bugün ve dün için de kazanacağız. Takım olarak hızlı ve baskılı oyunu henüz oynayamıyoruz. Maçlar başlayınca bu sorun çözülecek''dedi.
 
''Kafa kafaya bir lig yaşanacak''
Spor Toto Süper Lig'in bu yıl çekişmeli geçeceğini söyleyen Vitor Pereira, sarı-lacivertli taraftarlara da mesaj gönderdi.
 
Türklerin bugünü düşündüğünü dile getiren Pereira, ''Oynamadan şampiyon olamayız, 'güçlü kadro kurduk' diye şampiyon olmadık. Kaldı ki kafa kafaya geçecek, güçlü bir lig bizi bekliyor. UEFA Şampiyonlar Ligi elemelerinde de en güçlü takımın bize çıkacağını düşünüyorum. O yüzden söz vermem, çalışıp en iyisi için söz verebilirim. Fenerbahçe taraftarı beni omuzlarına alması için güçlü olması gerekecek'' değerlendirmesinde bulundu.
 
Fenerbahçe taraftarının halkın hislerini yansıttığını belirten Portekizli teknik adam, ''Fenerbahçe taraftarı, kulübe yönelik olaylarda tutkulu. Zengin kesimleri değil, halkın hislerini yansıtıyor'' diye konuştu.
 
''Aziz Yıldırım'ı 3 kelimeyle tanımlar mısınız?'' sorusuna Pereira, ''Aziz Yıldırım, yarışmacı ve güçlü bir takım için her şeyi yapıyor. Biz de yarışmacı bir takım olacağız. Bu isteğe karşılık verecek tecrübeye sahibim ama zamana ihtiyacımız var. Elbette zaman kısa bahanesine sığınmıyoruz. Ruhumuzu, kalbimizi sahaya yansıtacağız'' yanıtını verdi.
 
''Şampiyon olmak istiyoruz''
Şampiyonluk yolundaki en büyük rakipleri Galatasaray ve Beşiktaş'ın Türk teknik adamlara sahip olmasıyla ilgili gelen bir soru üzerine Vitor Pereira, şunları kaydetti:
 
''Bir ülkeye geldiğinizde o ülkeye saygı duymalısınız. Burada çok fazlasıyla kupa almış hocalarla mücadele edeceğim. Yeni bir ülke ve kulüpte, yeni bir takım oluşturuyorum. Bu onlar için bir avantaj olabilir. Bu durum benim için bir endişe değil. Ne istediğimi biliyorum. Türkiye'de yabancı kuralı değişti. Lig daha rekabetçi olacak. Fenerbahçe'ye gelmeyi kabul etmemdeki sebeplerden biri de bu. Şampiyon olmak istiyoruz. Bu ülke, bu kuralla daha ileri gidecektir. Sezon sonu neyin avantaj olduğunu göreceğiz. Büyücü değilim, geleceği göremem ama şampiyonluğu her şeyden çok istiyorum.''
 
Pereira, sarı-lacivertli futbolcular Volkan Demirel ve Milos Krasic hakkında ''Futbol bireysel değil, kolektif bir oyundur. Oyuncular değil, takım önemlidir. Gerekli bilgileri yönetimle paylaşacağım'' dedi.
 
''Derbiler savaş değil''
Yunanistan'da Olympiakos'u çalıştırırken, Panathinaikos tribünlerinin önüne gitmesini ve burada kendisine meşale atılmasının sorulması üzerine Pereira, ''Panathinaikos taraftarı beni yanlış anladı. Ben onları provoke etmedim. Stada vardığımızda ilk yaptığım şey zemini kontrol etmek olur. Tamamen teknik konularla ilgili sahaya çıkıp, inceleme yaparım. Benim için profesyonel olmak budur. Neler gördüğümü de soyunma odasında anlatırım. Asla onları provoke etmeye çalışmadım. Orada sahaya atılanlar futbolla ilgili değildi. Bunu yapanlar yarın sizi öldürebilir, federasyon bu konuyu çözmeli'' ifadelerini kullandı.
 
Türkiye'de Galatasaray-Fenerbahçe rekabetinden haberi olduğunu ve bu tip derbileri hem Yunanistan'da hem de Portekiz'de yaşadığını anlatan sarı-lacivertlilerin teknik direktörü, ''Galatasaray rekabetinden haberim var. Nerede olursa olsun bunlar sadece futbol maçı, savaş değil. Burada ölüm kalım meselesi yok. Saha içinde iyi olan kazanacaktır'' değerlendirmesinde bulundu.
 
Türk yemekleri hakkında
Pereira, Portekiz mutfağıyla Türk yemeklerinin farklı olduğunu belirterek, ilginç ifadeler kullandı.
 
Neşeli bir şekilde Türk yemekleri hakkında yorum yapan Portekizli çalıştırıcı, ''Türkiye'deki yemekler daha acı, daha baharatlı, çok etkilendim. Afrodizyak etki oluşturacak yemekler var (gülerek), müthiş yemekler yedim. Çay eskiden içerdim ama artık sabah, öğle, ikindi, akşam içiyorum. Geceleri tuvaletin yolunu bulmak riskli oluyor'' diyerek sözlerini tamamladı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder